Weź udział w konkursie "Cassini Scientist for a Day" 2015

Sonda Cassini nad pierścieniami Saturna
Źródło: NASA

Jeszcze do 26 lutego 2016 roku można przesłać prace do konkursu "Cassini Scientist for a Day" 2015. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów w wieku od 10 do 18 lat włącznie. Jego celem jest napisanie krótkiego eseju zawierającego nie więcej niż 500 słów na temat jednego z trzech głównych obiektów, które sfotografowała sonda Cassini.

"Scientist for a day" to doroczny konkurs organizowany przez JPL NASA/ESA. Obecna edycja poświęcona jest propagowaniu wiedzy o misji Cassini oraz jej celach. Zaproszenie skierowane jest do uczniów wszystkich typów szkół na całym świecie, także w Polsce.

W Polsce konkurs koordynuje Centrum Badań Kosmicznych PAN i ESERO Polska. Ze strony CBK PAN konkursem opiekują się: dr Natalia Zalewska i dr Paweł Wajer.

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów w wieku od 10 do 18 lat włącznie. Jego celem jest napisanie krótkiego eseju zawierającego nie więcej niż 500 słów na temat jednego z trzech głównych obiektów, które sfotografowała sonda Cassini. Tymi obiektami są:

  1. Trzy księżyce Saturna (Tetyda, Enceladus, Mimas) oraz pierścienie Saturna

  2. Jowisz

  3. Rea i Tetyda

Zwycięzcy otrzymają dyplomy, książki oraz inne upominki, ponad to ich prace będą mogły zostać umieszczone na stronach Europejskiej Agencji Kosmicznej ESA.

UWAGA! WAŻNE!

Prace należy wysyłać w postaci pliku txt wypełnionego według schematu podanego na stronie konkursu. Żadne dodatki, tj. grafika, zdjęcia, itp. nie będą akceptowane. Prace zapisane w innych formatach edytorów, np.: rtf, swx, xml czy podobnych lub wysłane w inny sposób niż mówi regulamin, będą dyskwalifikowane.


Prace należy przesyłać na adres e-mailowy: cassini@cbk.waw.pl.

Rozstrzygnięcie konkursu oraz wyłonienie zwycięzców nastąpi w pierwszej połowie kwietnia 2016 roku.


Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie!


Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie: http://www.cbk.waw.pl/cassini/


Źródło: CBK PAN

Liczba odsłon: 1311